Teorie umění /
Co je umění, jaký má význam a proč bychom ho měli oceňovat? Kniha, kterou právě otevíráte, se snaží nalézt na tyto i další otázky uspokojivé odpovědi. V rámci témat, která volně spadají do oblasti nazývané teorie umění, zkoumá mnohé odlišné přístupy k umění: teorii rituální i formalistickou, teorii...
Main Author: | Freeland, Cynthia A., 1951- |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Česky |
Published: |
Praha :
Dokořán,
2011
|
Series: |
Bod (Dokořán)
|
Subjects: | |
Konspekt: | 7.01/.09 |
Online Access: |
Obsah |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
LEADER | 02530nam a2200361 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 60534 | ||
005 | 20190316182830.0 | ||
008 | 150814s2011 xr ach|f|||cze001|0|cze d | ||
015 | |a cnb002171930 | ||
020 | |a 9788073631642 |q (brož.) : |c Kč 265,00 | ||
035 | |a (OCoLC)724298279 | ||
040 | |a LTG001 |b cze | ||
041 | 1 | |a cze |h eng | |
072 | 7 | |a 7.01/.09 |x Umění |2 Konspekt |9 21 | |
080 | |a 7.01/.09 |2 h | ||
100 | 1 | |a Freeland, Cynthia A., |d 1951- |7 utb2010590313 |4 aut |9 22401 | |
245 | 1 | 0 | |a Teorie umění / |c Cynthia Freelandová ; [z anglického originálu ... přeložily Terza Ješátková a Stanislava Jurčíková Suchanová] |
260 | |a Praha : |b Dokořán, |c 2011 | ||
300 | |a 190 s. : |b il., portréty, faksim. ; |c 21 cm | ||
490 | 1 | |a Bod | |
504 | |a Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík | ||
520 | 2 | |a Co je umění, jaký má význam a proč bychom ho měli oceňovat? Kniha, kterou právě otevíráte, se snaží nalézt na tyto i další otázky uspokojivé odpovědi. V rámci témat, která volně spadají do oblasti nazývané teorie umění, zkoumá mnohé odlišné přístupy k umění: teorii rituální i formalistickou, teorii nápodoby i výrazu, kognitivní teorii či postmoderní teorie. Teorie je však něčím víc než pouze definicí – je to systém, jehož pomocí můžeme konzistentně vysvětlit zkoumaný fenomén. Má sloužit k tomu, abychom věcem porozuměli, nikoli je zatemňovat nesrozumitelnou terminologií a mnohoznačnými pojmy. Teorie by měla stavět na jednoduchých základních principech a systematicky sjednocovat a třídit soubor pozorování. Soubor „dat“ o umění je však natolik rozrůzněný, že snaha o jejich sjednocení a vysvětlení není právě jednoduchým úkolem. Mnohá ze současných uměleckých děl nás přímo vyzývají k tomu, abychom prostřednictvím jakékoliv teorie ospravedlnili fakt, že je vůbec považujeme za umění | |
650 | 0 | 7 | |a umění |2 czenas |
653 | |a teorie umění |a umělci |a umělecké slohy |a význam umění | ||
655 | 7 | |a monografie |2 czenas | |
765 | 0 | |t Art theory |9 Česky | |
830 | 0 | |a Bod (Dokořán) |9 15646 | |
856 | 4 | 1 | |y Obsah |u http://toc.nkp.cz/NKC/201104/contents/nkc20112171930_1.pdf |
901 | |b 9788073631642 |f [1. vyd.] |o 20110311 | ||
910 | |a LTG001 | ||
998 | |a 002171930 | ||
999 | |d 60534 | ||
993 | |0 0 |1 315200297009 |4 0 |6 7_010000000000000__09 |7 0 |9 77564 |a 185.50 |b 0 |c 297009 |d 2015-08-14 |e 19 |f NAUC |g 7.01/.09 |h 265.00 |i Kosmas |j 127 |l NAUC |m 1 |n 0 |r 2022-07-14 |s 2020-02-19 |t 5 |v ŠT |w 2018-05-11 |y KN |z ŠT |