Kniha haiku /
Nejvýznamnější představitel beat generation se pokouší v tomto souboru komponovat svébytné variace na klasickou formu japonské poezie - haiku. Jack Kerouac při tvorbě haiku sice nedodržoval jeho přísné tradiční normy, přistupoval k této formě poněkud volněji a jediné, co z ní důsledně zachovával, by...
Hlavní autor: | Kerouac, Jack, 1922-1969 |
---|---|
Další autoři: | Onufer, Petr, 1976- |
Médium: | Kniha |
Jazyk: | Česky |
Vydáno: |
Praha :
Argo,
2019
|
Vydání: | První vydání |
Edice: |
AAB
|
Témata: | |
Konspekt: | 821.111(73)-1 |
Štítky: |
Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
|
LEADER | 02702cam a2200457 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 82126 | ||
003 | CZ PrSKC | ||
005 | 20221019102247.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 190726s2019 xr g 000 p cze d | ||
015 | |a cnb003119918 | ||
020 | |a 9788025728963 |q (vázáno) : |c Kč 198,00 | ||
040 | |a LTG001 |b cze |d LTG001 |e rda | ||
041 | 1 | |a cze |h eng | |
044 | |a xr |c CZ | ||
072 | 7 | |a 821.111(73)-1 |x Americká poezie |9 25 | |
080 | |a 821.111(73)-1 |2 MRF | ||
080 | |a (0:82-14) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Kerouac, Jack, |d 1922-1969 |7 jn19990004280 |4 aut | |
240 | 1 | 0 | |a Book of haikus. |l Česky |
245 | 1 | 0 | |a Kniha haiku / |c Jack Kerouac ; přeložil Petr Onufer |
250 | |a První vydání | ||
264 | 1 | |a Praha : |b Argo, |c 2019 | |
300 | |a 115 stran ; |c 17 cm | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a AAB : edice angloamerických básníků ; |v sv. 6 | |
500 | |a Přeloženo z angličtiny | ||
520 | 2 | |a Nejvýznamnější představitel beat generation se pokouší v tomto souboru komponovat svébytné variace na klasickou formu japonské poezie - haiku. |b Jack Kerouac při tvorbě haiku sice nedodržoval jeho přísné tradiční normy, přistupoval k této formě poněkud volněji a jediné, co z ní důsledně zachovával, byla konstrukce tří stručných veršů, jež mu umožňovala vyjádřit své postřehy, náladu či bezprostřední pocity. I proto lze konstatovat, že Kerouacův přístup k haiku byl velmi kreativní, že odmítl přísnou disciplinovanost původních japonských textů, odrážející se v přesném rytmu sedmnácti slabik a snažil se o poněkud odlišnější stavbu, která by lépe vyhovovala americké jazykové struktuře. Vznikl tak svébytný poetický prostor, v němž autor mohl meditovat, předkládat jemné úvahy o stavu své mysli, jež mnohdy sice trpěla vnitřní prázdnotou, jindy se ovšem dokázala vypnout k přesnému popisu míst, jimiž básník procházel, i k jemnému vnímání a pozorování jedinečných okamžiků, propojujících život a přírodu. | |
655 | 7 | |a americká poezie |7 fd131791 |2 czenas | |
655 | 7 | |a haiku |7 fd118832 |2 czenas | |
655 | 9 | |a American poetry | |
655 | 9 | |a haiku | |
700 | 1 | |a Onufer, Petr, |d 1976- |7 js20030428019 |4 trl | |
830 | 0 | |a AAB | |
910 | |a LTG001 | ||
942 | |2 ddc |c KN | ||
999 | |d 82126 | ||
993 | |0 1 |1 315200338813 |2 ddc |4 0 |7 0 |9 854056 |a 136.62 |b 0 |c 911481 |d 2022-06-17 |e 3 |f BELE |h 198.00 |i 29 |l BELE |m 2 |r 2023-02-03 |s 2023-01-11 |t 6 |w 2022-06-17 |y KN | ||
993 | |0 0 |1 315200341281 |2 ddc |4 0 |7 0 |9 856968 |a 136.62 |b 0 |c 912209 |d 2023-02-03 |e 6 |f BELE |h 198.00 |i 29 |l BELE |m 3 |r 2024-04-05 |s 2024-03-06 |t 6 |v FIC |w 2023-02-03 |y KN |z FIC |